Podzimní pobyt 9/2020 (Desná)

Letošní podzimní pobyt v Jizerských horách máme za sebou. Počasí nám přálo a my si užili pravé babí léto naplno. V neděli jsme po příjezdu na skautskou základnu do Desné vybalili, zahráli si nějaké hry a nakonec se seznámili s programem na další dny. K večeři nechyběla samozřejmě naše oblíbená gulášovka.
Následující den nás čekal celodenní výlet na Protrženou přehradu, jejíž stavba byla dokončena v roce 1915, ale hned v září následujícího roku došlo k jejímu protržení. Okolo nádrže vede naučná stezka o délce 1 km, kde na nás čekal i samo obslužný bufet, který většina z nás viděla poprvé. Cestu zpět jsme už nemuseli šlapat celou, protože kousek od přehrady na nás čekalo auto a všechny nás postupně odvozilo na chatu. I tak jsme nachodili přes 10 km.
Další den nás čekal opět celodenní výlet, a to na Ještěd. Ráno jsme se vydali vlakem z Desné do Liberce, pak nás čekala cesta tramvají přímo pod lanovku, kterou jsme vyjeli až na vrchol – další z krásných zážitků. Přímo na Ještědu jsme si zašli na oběd do místní restaurace, kde si každý sám vybral a také zaplatil. Takže nácvik běžných denních činností byl na místě. Zpět z Ještědu jsme se vydali pěšky. Večer už jsme jen odpočívali u filmu Jiná láska, který doporučujeme všem shlédnout.
Předposlední den jsme zvolili klidnější režim v duchu vycházky a odpoledního tvoření. Ráno jsme se rozdělili na dvě skupinky, jedna vyrazila na Smržovku a druhá k vodní nádrži Souš. Cestou jsme si nasbírali různé přírodniny a odpoledne si z nich vyrobili podzimní dekorační věnce, které jsme si odvezli i domu. Jelikož se nám moc povedly!
Pak nás již čekalo už jen balení, úklid a cesta domu.